tisdag 15 april 2014

Tankar från politikens silly season

En bra värvning som vi är jätteglada för säger Olov Nilsson Sträng (BP) med anledning av att den tidigare centerpartisten Irene Frank numera är bollnäspartist. Att en del byter partier är inget konstigt, det finns även socialdemokrater som tidigare varit aktiva i andra partier. Jag har inga synpunkter på vilka som finns på partiernas listor men att uttrycka det i idrottstermer sig gör mig betänksam. Finns det en silly season inom politiken? Min förhoppning är att Olov bara uttryckt sig slarvigt, men jag är inte så säker. Jag vet att bollnäspartister även har försökt värva socialdemokrater till bollnäspartiet. Det kanske är naturligt för ett parti utan ideologi och grundvärderingar att tänka i idrottstermer och värva besvikna politiker som hoppat av sina gamla partier. En bra värvning......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar