söndag 20 april 2014

Sommarförälskelse

Kan man bli hopplöst förälskad i en bil? Jag har åkt dit rejält och blivit förälskad i en Mitsubishi Galant från 92 som jag övertagit från min dotter. Den är tänkt att fungera som fiskebil året ut. Lite småfix finns, bla en ny vattenpump och ett läckande bromsrör. Men vilken bil! Japanskt 80-90 tal när det är som bäst. Plast och plysch i en härlig blandning. Amerikansk lyx fast på japanska förpackad i en snygg kaross. Dessutom är den hyfsat bränslesnål. Jag byter nog kamrem också, kanske även avgassystemt. Någon har brutit av den motordrivna radioantennen, kanske jagar jag rätt på en sådan.....Jag vet att det är idiotiskt, jag kommer aldrig att få tillbaka några pengar om jag säljer bilen, men jag trivs så bra med den. Miatan är ingen bil för skogsbilvägar och RAV-4:an drar rätt mycket bensin. Jag har räknat ut att om jag kör tusen mil i sommar med Mitsubishin så är det lönsamt att ha den kvar och reparera den. Dessutom går det att fälla baksätet och sova i bilen om det kniper. Mitsubishi Galant, min sommarförälskelse och fiskebil. Hoppas bara nu inte Miatan blir svartsjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar