fredag 25 april 2014

Positiv splittring

I dagens tidning kan man läsa att kommunstyrelsens arbetsutskott är splittrat i frågan om en central 7-9 skola på gärdet. Majoriteten vill renovera och oppositionen vill bygga en helt ny skola. Jag väljer ändå att se det med positiva ögon. Det ärr bättre att vi är oense om det än att vi är oense om behovet av en central 7-9 skola. Ingvar Persson (M) förordar en ny skola till skillnad mot hans partikamrat Åsa Äng-Eriksson som varken ser behovet av en ny eller renoverad skola. Hon har ju under vårvintern skrivit ett antal bitska insändare där hon ifrågasätter omdömet hos Barn och Utbildningsnämnden när nämnden förordat en renovering av Gärdesskolan. Jag hoppas på fortsatta konstruktiva diskussioner i frågan. Det ska också bli intressant att se hur moderaterna ställer sig i kommunfullmäktige. Är man splittrade? Kommer Åsa Äng-Eriksson överhuvudtaget delta i beslutet? Jag hoppas det, hon är ju trots allt ett va de moderata toppnamnen. Det jag ser fram emot mest av allt är spaden i backen för en central 7-9 skola. Går allt vägen så kan vi flytta in höstterminen 2015 och det är verkligen på tiden.

1 kommentar:

  1. Hej Jan!

    Jag håller med dig!

    Jag ser fram emot satsningen, det behövs nu!! För min del är jobben som projektet genererar viktigare än det kostar, jag litar på er!

    Tack du!!!!

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera