onsdag 16 april 2014

Jag dansar inte

Det här med att vara politiker är inte alltid så lätt. Det är utmaningar i stort och i smått. Ett av "kraven" på mig som jag har svårt att leva upp till är det här med dans. På en del av de konferenser vi har inom parti och arbetarrörelse så brukar kvällen avslutas med dans. Jag dansar inte så jättegärna, särskilt inte styrdans till dåliga coverband. Jag har aldrig lärt mig att dansa styrdans och jag finner inget nöje i att försöka röra mig i takt till musik jag inte tycker om. Det förväntas ändå att jag ska behärska styrdans och att jag ska tycka om att dansa. Tyvärr, jag dansar inte! Säger man så när man blir uppbjuden så anses det strida mot god ton. Ibland kan jag känna dåligt samvete för att jag inte lärt mig dansa. Det känns rätt taskigt att avböja när man blir uppbjuden. Varför kan inte ett nej tack respekteras?

1 kommentar:

  1. Hej Jan!

    Jag är ledsen för det du får vara med om och tvingas känna, men jag tror inte att det är nå illa menat från dina vänner, utan tvärtom, de vill bara ha dig med dem. Hoppas att det blir bättre så att du får fortsätta vara den du är....

    Tack <3

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera