måndag 6 januari 2014

2014 Året det händer

2013 hände mycket hos och med mig. Tror att jag blivit ganska mycket klokare. Jag har blivit bättre på att tänka efter för såväl inom politiken som privat. För egen del vill jag bryta ett onödigt och negativt konsumtionsmönster, färre onödiga grejor och mer ekologiskt. Förbereder nästa steg där. Att äta mindre kött, men mer ekologiskt kött, mer ekologiskt över huvudtaget. Få se hur set går. På minussidan noterar jag att jag rör mig för lite. Jag är för bekväm, gillar i stort sett bara längdskidåkning. Mer motion är därför viktigt att fokusera på.

2014 blir ett än tuffare år på många sätt. Hårt arbete inom politiken, dels så är det valår och dels så är det viktigt att hålla i Barn och Utbildningsnämndens ekonomi. Det tar hårt på mig att inte lyckas där. Utan ordning på ekonomin är det svårt för eleverna att nå resultat. En ekonomi i balans ger arbetsro för alla, vilket också påverkar alla. Att hitta former för att jobba mer och hårdare inom politiken och samtidigt hinna med både mig själv och familjen blir den stora utmaningen. Det jag behöver tänka på är att små steg är ofta bättre och lättare att ta än stora steg. Ju större steg desto större risk att snubbla.

1 kommentar:

  1. Hej Jan!

    För fjärde året i rad så har du vuxit mycket, både i din roll som politiker och som människa, du tar för dig mer på KF mötena och det som du säger är mer och mer det som du har kommit fram till i hjärnan och betydligt mindre av partipiskepratet som var det som du sade i början när jag fick veta vem du var. Jag tycker att du har gjort ett utmärkt jobb, jag kan då inte bli nöjdare, jag är stolt skall du veta.

    Längdskidåkningen är lite svår just precis nu, men förhoppningsvis så blir det vinter snart, så du får ut och åka så mycket du kan och orkar. Jag är stolt och glad att du vill åka skidor <3.

    Skitfiske på dig och lycka till med skidåkningen!!

    Tack skall du ha!!!!

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera