söndag 19 januari 2014

Tankar i skidspåret

Söndag. Fjärde skidturen sen snön kom, andra i golfspåret. Tidigare i veckan har jag åkt i konstsnöspåret. Det är fortfarande lite för lite snö, men det går att åka. Alla jag träffar har Emil Jönssonleenden på sina läppar. Livet leker. Det är fantastiskt vilken förmån vi har att ha så fina skidspår. Kommunen lägger ner mycket arbete för att vi kommuninvånare ska få njuta av vintern. Till denna vinter finns dessutom en konstsnöbana på 750 meter. När jag åker skidor får jag samma känsla som vid flugfiske. Kroppen och själen renas, tankar tänks, saker och ting kan läggas tillrätta i livets ryggsäck.

Vi tar skidspåren för givet. Det är mycket vi tar för givet i vår kommun. Hade inte kommunen köpt tillbaka Bolleberget har det troligen inte varit någon spårcentral vid Bolle. Köpet handlade inte enbart om backen, även golfbanan och spårcentralen ingick. Avtalet om att få använda marken till skidspår hade gått ut. Kan vara värt att tänka på när det raljeras över kommunens affärer. Jag var inte med när kommunen sålde området och behöver därför inte skämmas för någon dålig affär. Det är bara att åka upp till Bolle någon kväll eller någon helg för att se kommunnyttan med den affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar