måndag 23 maj 2016

En ovanligt intensiv period har börjat

Idag inleddes en ovanligt intensiv period för mig. Som regionråd är det för det mesta intensivt, fast nu blir det lite extra, en ordentlig skur i regnet kan man säga. När detta skrivs är klockan 21.30 och måndagens pass är avslutat. I morgon vet jag inte när jag kommer hem, det blir troligen med tåget som kommer till Bollnäs 22.15. Först ordinarie rådsberedning, sedan styrelsemöte med partigruppens styrelse i regionen. På onsdag har jag först regionstyrelsen och direkt efter den åker jag till Högbo för en tredagars konferens med Baltic Sea Commission. På lördag jobbar jag ett pass för partiet på Bollnäs marknad.

På måndag är jag tillbaka ett dygn i Högbo för förstärkt rådsberedning. Direkt därifrån på tisdag till Järvsö och årsmöte med Ljusnan/Voxnans vattenvårdsförbund 31/5-1/6. Den 2/6 är det eventuellt Stockholm och remissmöte om transportinfrastrukturplaneringen. Den 3 juni är det Hållbarhetsnämnd så då kommer jag hem i vettig tid. Lördagen den 4 juni är det återigen lite partiaktiviteter. Det innebär att jag kommer att köra i full fart i stort sett all min vakna tid till och med den 4 juni. Bara att borra ner huvudet och köra. Skönt att få vila 5-6 juni. Sedan sätter det igång igen, Tallinn, Rotterdam, en veckas laxfiske i Orkla, direkt därifrån till Almedalen och sedan semester....Puh!

1 kommentar:

  1. Hej Janne!

    Det var inte lite uppdrag du har framöver, kom ihåg att om det känns för mycket, så säg nej. Du är bara människa du också och bör ju få ha ett liv utanför uppdragen. Det enda som du inte får skippa är Orklaresan.

    Tack!!!!! <3

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera