lördag 1 mars 2014

Lördag morgon

Lördag morgon. Jag gillar morgnar utan väckarklocka. De skänker ro. Jag vaknar ofta tidigt utan väckarklocka när det är helg, inte så mycket senare än när väckarklockan väcker mig under vardagarna. Morgnar är fulla av nyanser, nyanser som försvinner när morgonen övergår till dag. Det allra bästa är morgnar i naturen, en glänta i skogen eller vid en sjö eller vattendrag. Innan dagens stök har börjat har man möjlighet att komma i kontakt med sitt inre. Jag behöver den kontakten, livet som politiker är intensivt och det gäller att ta vara på de stunder som ges. Räknar jag tiden jag använder i demokratins tjänst förvånas jag över att jag hinner med även annat. Denna vecka som jag betraktar som lugn har jag fått ihop 58 timmar i demokratins tjänst, inklusive dagens arbete. Det är inte ovanligt att jag kan räkna ihop 55-60 timmar mån-fre. Dagen ska ägnas åt partiarbete, valrörelsen förbereds för fullt hos alla partier nu. EU-parlamentsval under våren, riksdag, kommun och landstingsval i september. Morgnar som dessa är därför guld värda för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar