onsdag 26 mars 2014

Packet lägger av



Läste på Facebook att Perssons pack ger sig ut på sin absolut sista turné. Det känns lite sorgligt, men samtidigt skönt. För mig är Packet Clash på svenska och Clash är världens bästa band. Jag har inte sett Perssons pack så många gånger. I takt med att jag blivit äldre har mitt behov av konsertupplevelser minskat, jag har blivit mer privat och vill inte gärna dela mina musikupplevelser med andra ofta packade människor, men jag tror att jag ändå ska se dem en sista gång. Om inte annat för att inte ha det ogjort. Per Persson och hans Pack har betytt och betyder periodvis mycket för mig. Perssons pack skänker mig tröst när natten är som mörkast. Ibland tror jag att en del låtar är skrivna direkt till mig. Persson och jag har likadana själar, i alla fall om hans själ finns i Packets musik. Den största skillnaden är att Per Persson lärde sig spela gitarr och jag lärde mig att flugfiska. Att utse någon av Packets låtar som deras bästa är omöjligt, men Hanna står mig mycket nära. Den låten är som hämtad direkt från mitt inre. När fylltrattarna skrålar "Full, fullare, fullast var jag" står jag i ett hörn och gråter.

1 kommentar:

  1. Hej Jan!

    Jag håller med dig fullständigt!!

    Perssons pack betyder mycket för mig också, jag såg alltid deras konserter på Bollefestivalen och Bollnäsfestivalen 1993- 1996 och njöt alltid av musiken och stämningen som var. Framöver får man fortsätta njuta av CD skivorna som man köpte under deras storhetstid.

    Tack Jan och Tack Perssons Pack för alla minnen och er musik!!

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera