torsdag 20 mars 2014

Äntligen!

Det var länge sen jag skrev något på bloggen. Inte för att det saknas tankar att formuleras, utan för att det helt enkelt inte funnits tid för reflektion, tid att samla ihop tankarna till ord och text. Mina tankar har mest bestått av känslor den senaste tiden. Jag behöver egen tid för att kunna fungera och det är först nu den tiden finns.

Äntligen är beslutet fattat om en renovering av gärdesskolan. Går allt enligt planerna kan eleverna flytta tillbaka höstterminen 2015. Även om det är tredje gången BUN fattar liknande beslut känns det verkligen som tredje gången gillt. Vi tar målmedvetna steg mot en likvärdig skola i vår kommun. Mycket återstår, men gärdesskolan är en mycket viktig pusselbit. Det som också behövs är ett nytt resursfördelningssystem och en ordentlig satsning på vidareutbildning och kompetensutveckling av lärare och rektorer.

Samlar mod att börja på gym. Jag har svårt att se mig själv bland träningsmaskiner tillsammans med andra människor. Är lite för mycket ensamvarg för att känna lust till den typen av träning, men det är bara att bita ihop, ta sig i kragen och börja. Axlar, rygg och nacke behöver stärkas och dessa muskelgrupper får inte tillräcklig med träning av promenader. Jag vill ju hålla en hel flugfiskesäsong som dessutom kommer att kryddas med en ordentlig portion valrörelse. Förra valrörelsen förstörde mitt laxfiske. Var mentalt i valrörelsen när jag fiskade lax, vilket inte funkade. 2010 var det bästa året hittills för laxfiskegänget. Utom för mig....

1 kommentar:

  1. Hej Jan!

    Jag saknar ord, men det är beröm till dig som jag vill framföra, jag är mycket glad och stolt att du återigen gör ett mycket bra jobb för barnen och Bollnäs!! <3

    Tack!!!

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera