måndag 18 augusti 2014

Tack! Om sånt som berör.

Jag ville egentligen aldrig åka, jag kände att jag måste. Rädslan för besvikelse, för att min bild av er skulle spräckas, för att ni inte ska nå fram till mig. Jag gjorde rätt som besegrade mina tvivel. Kvällen var viktig, nödvändig, vi kan nu gå vidare. När det var som bäst fanns bara ni och jag. De som inte förstår får skylla sig själva. Orden kan ibland vara mina, ni känner inte mig, ändå ser ni världen genom mina ögon, känner mina känslor. Hanna är världen ur mina ögon för länge sen. Full, fullare fullast var jag för att ingen lyssnade. Det började lite svajigt men efter Öster om Heden blev det bara bättre och bättre. Var sak har sin tid och nu är rätt tid att blicka framåt. Jag ville från början att det skulle ske tidigare, men efter några pärlor på Öster om heden kände jag att det där speciella fanns kvar. Tack för att ni höll ut så att min dotter fick möjlighet att se ett av Sveriges absolut bästa band. Vad som händer är det ingen som vet. Persson kommer alltid att vara Persson och jag kommer alltid att vara flugfiskare. Allt annat står skrivet i stjärnorna.

1 kommentar:

  1. Hej Jan!

    Jag är glad att du valde att gå! Det stärker dig både som människa och politiker.

    Skitfiske på dig!

    Tack!!!!!

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera