lördag 14 juni 2014

Fiskebloggtankar

Jag funderar på att öppna en fiskeblogg. Jag har en hel del jag vill berätta och jag vill göra det i fiskemiljö. Jag vet inte om en sådan blogg kan vara intressant för läsarna, men det är egentligen inte så viktigt. Den skulle vara intressant för mig. Jag vill testa mig själv och tänja mina egna gränser för mitt skrivande. Om jag gör det som en blogg får jag förhoppningsvis reaktioner som kan göra mig bättre. Jag väljer fiskemiljön eftersom det är en bekant miljö för mig. Jag tänker i så fall inte fokusera på många och stora fiskar utan mer på det runt omkring fisket. Varför jag fiskar och vad som är viktigt i mitt fiske. Många bilder, men inte så många bilder på stora fiskar i klassiska facebookselfieposer. Det råder ingen tvekan om att jag vill fånga stora fiskar, men framför allt vill jag fånga speciella fiskar. Jag vill också berätta historier, inte alltid sanna sådana utan saker jag fångat upp och hört som jag kan placera i eller kring ett fiskevatten eller väva in i en fiskesituation.



Kanske är jag för ambitiös? Är det därför jag tvekar. En fiskeblogg kanske lämnar ut för mycket av mitt innersta? Tar någon illa upp? Jag får se vad som händer.  Har en del halvfärdigt som skulle kunna användas.

2 kommentarer:

  1. Du ska nog se Jan att efter ett tag vill du gärna ha många läsare på din blogg. Jag ser fram emot att läsa din fiskeblogg (om du startar en sådan) och att reblogga och gilla dina inlägg/Hälsar Leo

    SvaraRadera
  2. Hej Jan!

    Om du startar en fiskeblogg så kommer jag att stötta dig så mycket som jag kan, bara så du vet! <3 Jag skulle verkligen se fram emot den!!

    Tack för allt som du har gjort!!!!

    Skitfiske på dig!!!

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera