onsdag 27 november 2013

Oläkta sår

Igår kväll ringde en reporter från radions P1. Hon jobbar med en dokumentär om Brotorget och vad som egentligen hände. Jag pratade med henne och gav min bild över händelserna. Efter samtalet kände jag att gamla sår rivits upp. Jag kan känna dåligt samvete över att ha medverkat till att det blev så fel. Även om ambitionen var att utveckla Bollnäs så borde jag litat på mig själv och mina känslor mer än vad jag litade på förra kommunalrådet. Tyvärr var jag för osäker och oerfaren då 2007-2009. Jag hoppas det blir ett bra reportage och att bilden klarnar över vem som gjorde vad och varför det blev som det blev och framför allt. Vem beordrade rivningen av torget? Först då kanske alla sår kan läka.

1 kommentar:

  1. Hej Jan!
    Jag förstår dig fullständigt, men du behöver definitivt inte känna något dåligt samvete. Förra kommunalrådet och övriga som lurade i er övriga är ju dem som bör känna dåligt samvete.

    Tack!!!!

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera