tisdag 10 november 2015

Vad är ok?

Vad får man säga om oss politiker egentligen? Vad är ok och vad är inte ok. Det finns en insändarskribent från Hudiksvall inte skräder med orden när det gäller oss som leder Region Gävleborg. I ett antal insändare är han enligt mig väldigt nära gränsen för vad man ska behöva tåla, kanske passerar han gränsen då och då. Idag kan jag på insändarsidan läsa att jag älskar att sola mig i makt, att jag i maktfullkomlighet och självgodhet stöder ett katastrofalt ledarskap som chefer tydligen står för, att jag har som målbild att enbart försöker rädda mitt eget skinn, att jag står för ett politiskt vanstyre som möjliggör tjänstemannaväldets katastrofala ledarskap, att jag med hjälp av mutor försöker locka människor att hjälpa den söndervittrade region man skapat. Jag tillhör alltså ett gäng som mutar folk? Ingen är nämnd vid namn i insändaren, men den klart riktad till Region Gävleborgs högsta ledning. Jag har aldrig haft problem med att ta emot kritik. Att anse att jag eller andra är maktfullkomliga och självgoda är åsikter, åsikter man naturligtvis har rätt att sprida. Det är en självklar del i ett öppet samhälle, men är det ok att påstå att vi mutar folk? Att man anklagar mig för att begå en brottslig handling? Uppenbart är det så att insändarredaktören anser att det är ok att publicera insändare med sådant innehåll.

1 kommentar:

  1. Hej Jan!

    Tag inte åt dig på något vis, det där är en enda av länets medborgare som uttalar sin egen kritik mot regionens ledning, och som han tycker. Han har självklart rätt att uttala sin kritik även om det är taskigt mot er, för det är ju inget personligt mot någon, det är hans ilska och frustration som gör att det blir hatiskt mot er bara. Jag förstår hur du känner, meeen andas lugnt bara....

    Tack!!!!! <3

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera