torsdag 23 april 2015

Korrupta jävla svinpolitiker

Bandyhallen väcker känslor,starka känslor och i sociala medier lockas våra sämsta sidor fram i debatten. Vi som är positiva till att låna ut pengar till bandyn blir idiotförklarade och kallade både det ena och det andra. Att man inte håller med är en sak, men det innebär inte att man har rätt att vräka ur sig vad som helst hur som helst. En person skrev "korrupta äckliga jävla svinpolitiker som bara ser till sitt eget bästa" på en av trådarna på Facebook. Jag tål en del, jag tål att bli kallad jävla äckliga svinpolitiker (även om jag naturligtvis blir ledsen), men när man kallar mig (oss) för korrupta så har man passerat en gräns.

Jag skrev till personen i fråga och frågade vad hen menade (jag skriver hen eftersom det är ointressant vem som skrev orden). Jag skrev att jag tål en del och får finna mig i att folk har åsikter om oss politiker, men att anklaga mig för att vara korrupt är att gå för långt. Att vara korrupt innebär att man ska ha tagit emot en muta eller få andra personliga vinningar av ett beslut. Jag vinner inget på en bandyhall, har varit på två matcher på Sävstaås i hela mitt liv, den senaste för 7-8 år sen. Att vara korrupt innebär i princip att man har begått brottsliga handlingar.

Efter en stund kom svaret. Personen i fråga bad om ursäkt för sitt ordval och förklarade att hen respekterar min åsikt. Jag tycker det var strongt gjort att be om ursäkt. Jag godtog självklart ursäkten. Förhoppningsvis gjorde det lite nytta att jag skrev till hen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar