onsdag 12 december 2018

Tack och hej!

Idag var det en dag med blandade känslor. Vi hade mandatperiodens sista sammanträde med Hållbarhetsnämnden. Frågor på agendan var bland annat Trafikplan 2020 och nya regler för riksfärdtjänst och färdtjänst. Ett informationsärende där beslut fattas på nästa sammanträde för att sedan vandra hela vägen upp till regionfullmäktige. Tanken är att det ska vara samma regler för riksfärdtjänst och färdtjänst i hela länet. Så långt ett vanligt sammanträde.

Det som gör det känslosamt var att att många i nämnden slutar, inklusive dess ordförande Karin Jansson (MP). Slutar gör också hållbarhetsdirektören. Jag tänker att politiken ibland är hård. Politiker siktar alltid mot framtiden och ämbetet är viktigare än människorna som innehar uppdraget. Det gör att några tvingas att sluta mot sin egen vilja. Jag har trivts oerhört bra i nämnden, med ledamöterna och dess ordförande Karin Jansson. Jag kommer därför att sakna Karin och övriga i nämnden samtidigt som jag ser fram emot nästa mandatperiods arbete i nämnden och samarbetet med nämndens nya ledamöter med nya ordförande Fredrik Jönsson Åberg (V).


Jag vill med dessa ord tacka Karin, övriga ledamöter i nämnden samt hållbarhetsdirektören för den här mandatperioden samt önska dem lycka till i sina framtida uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar