söndag 19 juni 2016

Söndagskvällstankar

Söndagkväll. På väg till Rotterdam och årets TEN-T dagar. Infrastruktur och för min del främst järnväg. Arbetet för en bättre järnväg till Norrland är högt prioriterat. Det blir också ett möte med Baltic Sea Commissions Transport Working Group. Synd att jag missat det mesta av flugfiske årets högtidsstund, vulgatakläckningarna i Hälsingeskogen. Det kommer väl fler år då jag förhoppningsvis är mer hemma under vulgatakläckningarna. Andra söndagen på rad som jag är på väg mot Arlanda för vidare färd ut i Europa. Idag kunde jag i alla fall ta kvällståget, vilket är skönt.

Det har varit en händelserik vecka som inleddes med två dygn i Tallinn, sedan två dagars regionfullmäktige. Fredagen ägnades åt storregionfrågan och söndagkväll åt att resa. Har också hunnit med att svetsa lite på min sportbil samt att fylla år, 50 år. En speciell känsla. Har blivit rejält uppvaktad, vilket är roligt, och lite ovant. När man är politiker så är det sällan fokus på det goda i politiken, allt bra som händer. Fokus ligger mer på kritik och konflikt. Därför värmer uppvaktningen och alla vänliga ord extra mycket. Hade två saker på min önskelista. Rullskidor eller en uppblåsbar kanot. Har fått en del pengar som jag använda till något av det jag önskat mig. Har testat rullskidor en del under våren och det är ganska kul. Frågan är om jag har den sommardisciplin som krävs för att det ska vara värt att lägga uppemot 5 500 kr på en utrustning? En kanot vet jag att jag kommer att använda.

När jag kommer hem från Rotterdam väntar en veckas välbehövlig semester, laxfiske i Orkla. Det är nu några år sedan vi träffade rätt. Hoppas vi gör det i år. När man har en fast vecka varje år blir det lite av ett lotteri. Man har bra fiske ungefär vart femte år.

Efter Orkla väntar Almedalen, därefter är det semester på riktigt. Hustrun arbetar hela sommaren så risken är stor att jag tillbringar en hel del tid vid Ljungans stränder i jakt på både harr och lax.

1 kommentar:

  1. Hej Janne!

    Klokt tänkt med rullskidutrustningen, men prova tycker jag, går det dåligt så sälj den.

    Jag vill önska dig en riktigt trevlig resa imorgon, tag hand om dig och njut av dagarna, den här resan behöver du nu. Kom ihåg att fota, filma och kör försiktigt, det är viktigt att du kommer hem hel igen. Jag önskar dig också skitfiske!

    Tack för att du finns till! <3

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera