fredag 15 mars 2019

Mina uppdrag

Läste en artikel i Arbetarbladet om politikers olika uppdrag. Det fick mig att fundera på vad jag gör om dagarna och kvällarna. Hur ser mitt regionrådsuppdrag och mina övriga uppdrag ut? Här följer en lista som jag tror är komplett.

Uppdrag kopplade till regionuppdraget
  • Regionråd
  • Ledamot.  Regionstyrelsen
  • Vice ordförande Hållbarhetsnämnden
  • Ledamot regionfullmäktige
  • Ledamot i Nätverket för Strategiskt Folkhälsoarbete i Gävleborg
  • Vice ordförande i Fastighet Teknik och Miljöutskottet
  • Ordförande i Demokratiberedningen
  • Ordförande i Partnerskapet Atlantbanan
  • Ledamot i Svensk Kollektivtrafiks järnvägspolitiska grupp
  • Ledamot Baltic Sea Commissions transportgrupp
  • Ledamot i Norrskens valberedning
  • Ledamot i styrelsen för Intresseföreningen Norrtåg (efter årsstämman 2019)

Kommunpolitiska uppdrag
  • Ledamot kommunfullmäktige
  • Ledamot i styrelsen för Ljusnan-Voxnans Vattenvårdsförbund

Partiuppdrag
  • Adjungerad i distriktstyrelsen
  • Sekreterare i Arbetarekommunens styrelse
  • Ledamot i Bollnäs/Rengsjö föreningsstyrelse
  • Ombud partikongressen i Örebro 22-24 mars

Övriga uppdrag
  • Ledamot i Vattendelegationen för Bottenhavets vattenvårdsdistrikt
  • Ledamot i NTF-Gävleborgs styrelse


Dessutom är jag ordförande i Hans Lidman Sällskapet, men det har inget med mitt politiska engagemang att göra.

1 kommentar:

  1. Hej Janne!

    Du har många uppdrag, men jag tycker att de ser intressanta ut så jag hoppas att du trivs med dem alla.

    Tack för att du finns till! <3

    Vänliga hälsningar
    Andreas

    SvaraRadera